MENU ☰

Met deze 3 tips blijft sporten op koude herfstdagen genieten



De start van de herfst brengt naast prachtig gekleurde taferelen ook een periode van donkere, koude dagen met zich mee. Met deze drie tips blijven sportieve sessies in de koude buitenlucht puur genieten.

1. Pas je kledij van top tot teen aan

De juiste sportkledij kiezen is erg belangrijk. Deze moet je beschermen tegen de kou, maar tegelijk ook transpiratievocht afvoeren. Katoenen kleding wordt makkelijk nat van je zweet en is daarom minder geschikt voor de koude maanden. Kies in plaats daarvan voor thermokleding. Meerdere dunne lagen kleding over elkaar heen dragen werkt ook erg goed om de warmte vast te houden. Van zodra de temperaturen tegen het vriespunt komen zijn een muts en handschoenen een must. Aan je voeten kies je best voor schoenen met een grovere zool om te vermijden dat je uitglijdt op natte bladeren. 

2. Vergeet de warm-up niet

Voordat je buiten aan de slag gaat is het belangrijk dat je spieren goed warm zijn.  Zo vermijd je blessures. Als het erg koud is kan je de warm-up  thuis doen. 

3. Denk aan je veiligheid

Zorg dat je goed zichtbaar bent wanneer je in het donker gaat hardlopen. Kies voor reflectiebandjes of een hardlooplichtje. 


<< Terug