MENU ☰

Van sofasurfer tot bosatleet in 5 stappen

1.    Kies de sport die je graag doet

Niets is zo moeilijk om te beginnen aan iets waar je eigenlijk van tevoren al helemaal geen zin in hebt. De geschikte startpositie is de keuze van de juiste sport, vermijd teleurstellingen en kies dus verstandig.

2.    Heb jij al een bosbuddy?

Het is bewezen dat je sporten langer volhoudt als je een lotgenoot hebt. Hij/zij is de persoon die je uit je luie zetel haalt met één berichtje op het moment dat je bijna lijkt weg te dommelen. Kortom, een bosbuddy is de beste motivator die je kan hebben.

3.    Sportkleding in de wagen

Multitasken is iets van deze tijd. Je hebt nooit meer een uitvlucht om niet te sporten met sportkledij die op je ligt te wachten in de auto. Je bespaart zo niet alleen tijd, maar ook calorieën.

4.    Schreeuw het van de daken

Onze sportplannen komen vaak in het gedrang door andere vrijetijdsbestedingen, waarvoor je vrienden je maar al te graag uitnodigen. Breng iedereen op de hoogte van je goede voornemens en je zal zien: zij zullen er rekening mee houden en wie weet je zelfs aanmoedigen.

5.    Overdrijf niet

Plots elke dag je sportgympen aantrekken is iets te fanatiek, blijf vooral rustig en realistisch. Overhaast 10 kilometer in de benen willen krijgen is absoluut geen goed idee. Zoek één of twee vaste momenten in de week en probeer je hieraan te houden, dit terwijl je je eigen tempo opbouwt.